mouikkai

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Jenny Larsson - 26 januari 2014 00:09

Jag har alltid varit intresserad av djur och natur, det är ett intresse som har utvecklats mer och mer under åren, så nu är det mer än bara ett intresse, det är något jag lever för, det är en del av mig. Majoriteten av det jag tänker på är saker som är rellaterade till detta ämnet. Jag kollar på dokumentärer, jag går en utbildning som har med hästar att göra och den mest intressanta lektioen är ''Häst'' för vi får veta så mycket olika, bakterier, sjukdommar, foder m.m det är i princip allt som går att veta om en häst, inte bara det man får veta vanligt vis, utan den djupa sanningen som inte kommer fram så lätt.

Dagligen så betraktar jag djur och människor, ser skillnaderna. Jag vill veta ALLT som går och det är inte en vacker väg som går rakt fram där man bara kan glida med och leva i lyx, utan det är ett väldigt hemsk verklighet där människan har förstört och djuren dödar för att överleva.. ja det är väl bara det lilla.


Jag vet att människor inte gillar när man har åsikter, speciellt inte mina som går emot det vanliga gulliga svenson livet med en villa, fint jobb, barn och en volvo. Men är det verkligen rätt att dömma på det sättet som man blir dömd bara för det?

Enligt min så är jag en väldigt bra människa som vill se denna planeten liva vidare utan att sakta dö mer och mer på grund av att människorna har satt sig själv högst upp på näringskjedjan.


Men vad ska jag förvänta mig, jag är ju medveten om verkligheten och dess brutala sätt så det skulle väl vara väldigt konstigt om man kunde bli omtyckt för det man är.

----------------------------------------------------------------------


 

Presentation


Jag är en tjej på 20år som går sista året på Lillerudsgymnasiet, inriktning häst-rid.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards