mouikkai

Alla inlägg under februari 2014

Av Jenny Larsson - 27 februari 2014 17:42

När jag skulle till Arvika i mådags så hade jag tid innan tåget gick så jag gjorde som jag brukar, begedde mig till Carlings på duvanhuset! Som vanligt hittar jag alltid något när jag går in där, men denna gången var det inte vad som helst, det var en skin jacka som jag såg  när den först kom ut i butiken, då kostade den 1000kr och nu var det halva priset + någon mer rabatt så 199kr bara! Helt starstruck så kände jag en att jag var tvungen att komma tillbaka när jag fick in pengar på kontot vilket jag inte får förens imorgon men jag skulle ändå in till tandläkaren idag så jag lånade pengar av mamma.

När jag kom in på Carlings så gick jag direkt till den hyllan där jackan hängde men när jag kom fran så var den inte där!!! Jag fråkade han som jobbade om han hade sålt den och självklart så hade han det... jag var på väg att börja gråta bokstavligt talat.. Men det är väl förståligt att den inte skulle vara kvar för den var så grymt snygg!

Men för att kompencera så köpre jag en annan skin jacka och en väst istället. Jag är nöjd med de köpen också men hade jag köpt DEN jackan så hade jag varit vädens lyckligaste!

När jack gick längst Drottninggatan på väg till Carlings så hade jag en speciell känsla i magen, jag var exalterad/lycklig/nervös ja lite allt möjligt... så slutade det så här, men jag är inte direkt nervös, jag brukar alldrig få vara så lycklig.

------------------------------------------------------------------------------


Det jag köpte istället(kass kamera)

   

Av Jenny Larsson - 24 februari 2014 14:53

Det känns redan som jag har varit ledig i en vecka men inte då, lovet har precis börjat.


Jag har precis försökt ringa till stället där jag ska ha praktik, fick reda på nu att det är en galopptränare men enligt annonsen så är det hopp/dressyr men jag får väl ett klart svar när jag får tag i han :)

Han ska ha ca 50 hästar hemma nu så det kommer bli intressant.


Imorgon så ska jag bege mig till Arvika med tåg, får se hur mina ben tycker om att stå efter det, tåg är ju inte något jag direkt tycker om men man ska ju utmana sina rädslor!


Sen så har jag krypigt ur min ''comfortzone'' och köpt en klänning som jag tyckte var riktigt fin, någon gång så kan det vara kul att vara lite mer ''tjejig'' än vad jag brukar vara :)


Förutom resan till arvika imorgon så har jag inget planerat resten av lovet så det märks väl vad som hände, kanske ska rinka en polare så vi kan ta en ''cards against humanity'' kväll igen, det skulle vara ruskigt kul!

--------------------------------------------------------------------------------------


 

Av Jenny Larsson - 22 februari 2014 22:08

Igår var det ju dags för Mustasch som jag skrev. Det började med att jag åkte hem till brorsan där vi umgicks och började dricka lite. Runt 20 tiden tror jag det var, då kom en polare till brorsan som vi skulle åka med in till karlstad, bara det var ju en grej som fick igång kvällen, det är det enda jag behöver säga.. Vi drog in till en annan polare till brorsan där vi skulle förfesta innan spelningen. Vi satt och snackade och hande riktigt trevligt tyckte jag. Men när klockan började närma sig 22 så var det dags att dra sig mot Nöjes. Vi gick från viken till Nöjes, trodde att det skulle vara betydligt längre än det var, men med rätt sällskap så går väl allt fort.

När vi kom dit så tappade vi bort varandra direkt! Och de hade redan börjat spela ett tag, men jag måste säga att de var faktiskt rätt bra!

När vi stod där i publiken så kollade jag bak efter brorsan om han kunde ha varit där någonstans, då såg jag en äldre snubbe som kollade på mig och jag reagerade lite på det men jag vände mig bara tillbaka och tänkte inte mere på det, några minuter senare så stod han brevid mig, då började jag fundera lite för det fanns gott om andra platser. Han försökte prata med mig om spelningen men jag hörde inte vad han sa så jag svarade nått bara, men sen så drog han tag i min arm och slängde upp den i luften och släppte inte xD Men jag tror han fattade att jag var lite störd av det hela för han gick iväg när han inte fick någon respons.

Efter spelningen så hittade vi brorsan och en av polarna, då hade de stått längst fram haha jag är inte förvånad!

Vi gick in till rockbaren och beställde något att dricka, vi träffade även massa intressanta typer haha men jag måste säga att jag har nog rätt bra people skillz ändå, trodde inte att jag skulle trivas så bra men jag hade en skit bra kväll verkligen! Det hände massa mer som inte behöver skrivas ut men i alla fall, tack brorsan för en riktigt awesome kväll!


Kan ju tillägga att jag hette Lennart hela kvällen xD

---------------------------------------------------------------------------


Brorsan visade mig denna låten som jag hade glömt att den hade kommit ut, jag kan säga att jag är inte besviken! YOU GO DANNY!


Av Jenny Larsson - 21 februari 2014 12:29

På julafton så fick jag en konsert biljett av min bror och det är ikväll som det sker, Bandet vi ska se är Mustasch. Det ska bli riktigt kul att åka på konsert med brorsan igen det är 2 år sedan nu. Sen så har inte jag varit på konsert på länge känns det som, även om det var i novemeber eller när det var senast, alldeles för längesen var det i alla fall!

Sen så är det ju inget igen förens Bråvalla och efter det så är det Asking alexandria i Oktober så Det går allt för lång tid mellan varje, men det får man väl leva med om man är student, det är ju inte så att föräldrarna gärna betalar det för det är onödigt tydligen HAH!


Så nu måste jag resa på min tjocka röv för att gå ner i duschen och sedan sätta på mig ett ansikte så bär det sedan av till brorsan vid 16, inte vet jag varför så tidigt med tanke på att det börjar 21, han har säkert en bra anledning!


Ännu en sak som är awesome med denna dagen är att en polar kommer hem, eller ja hon hälsar på från stockholm där hon nu bor och jag kommer helt ärligt inte ihåg när jag träffade henne sist så jag är riktigt happy! :D

--------------------------------------------------------------------------------------------


Av Jenny Larsson - 19 februari 2014 17:50

Jag har nog aldrig hittat en så bra förklaring på den jag är förut.

De 2 första paragraferna stämmer helt och håller sedan lite små delar i resten utantexten som jag har gjort feta/kursetiva.

------------------------------------------------------------------------------------------

Skorpionen

Från 23/10 till 21/11.

Skorpionen

Skorpionen är, modig, mycket hemlighetsfull och på ytan bedrägligt lugn, men under ytan brinner passionen och skorpionen älskar och hatar med samma intensiva glöd. Skorpionen gör aldrig någonting halvgjort och det är alltid allt eller inget som gäller. Skorpionen är en riktig god människokännare och de har en stark medkänsla för ”verkliga” problem. Däremot så tål de inte människor som beklagar sig om oviktiga eller obetydliga problem. 

Skorpionen har som sagt lätt för att läsa andra människor och de analyserar och studerar gärna sin omgivning. Däremot så är de inte så lätta att avläsa för andra och de håller oftast stora delar av sitt liv och sitt inre hemligt vilket gör att de är svåra att komma in på livet. 

Skorpionen är som alla vattentecken otroligt känsliga och denna känslighet tenderar ibland att ta destruktiva former(Ej destruktivt längre), de kan ha oerhört svårt att förlåta eller glömma en oförätt och de kan bli riktigt hämndlystna och de drar sig då inte för att använda sin empatiska förmåga för att göra andra illa. Skorpionen har också ofta ett stort kontrollbehov och de kan bli extremt svartsjuka. 

Skorpionen är måhända svartsjuk men en oerhört lojal vän och partner. Skorpionens aptit och behov av sex är nästan outtömlig och det är inte för inte som skorpionens styrande kroppsdel är könsorganet. De är oftast kraftfulla älskare men även romantiker av stora mått. När skorpionen blir förälskad är de det med besked och igenting kan stopp dem. 

Skorpionen älskar och lever med en alldeles egen glöd och de behöver ibland kämpa med de mörka sidor hos sig själva som ibland tenderar att ta överhand. Skorpionen är mycket intresserad av existentiella frågor och de har lätt att komma i kontakt med sitt eget likväl som andras inre. De kan bli något av en sökare efter högre mening. Skorpionen har en stark vilja att omforma både sitt eget och andras medvetande vilket gör att skorpionen ofta går igenom olika faser av förändring i sitt liv men även att de har förmågan att hjälpa och vägleda andra. 

Lämpliga yrkesval: Allt som har i uppgift att hjälpa andra, ex. Psykolog, kirurg, forskare, polis, detektiv, healer, lärare. 

Känsligaste kroppsdel: Könsorganet. (I lol'd)

Av Jenny Larsson - 19 februari 2014 12:50

Bastille-Sleepsong video + lyrics

----------------------------------------



Bastille-Sleepsong lyrics


Don't talk to strangers.

Oh, in the strangest dreams, walking by your side
It is the hole you impose upon your life
When you're out, loneliness, it crawls up in the ground
It's what you feel, but can't articulate out loud.

Oh you go to sleep on your own and you wake each day with your thoughts
And it scares you being alone
It's a last resort

All you want is someone onto whom you can cling
Your mother warned of strangers and the dangers they may bring
Your dreams and memories are blurring into one
The scenes which hold the waking world slowly come undone

You'll come undone

Oh, you go to sleep on your own,
And you wake each day with your thoughts
And it scares you being alone,
It's a last resort

You go to sleep on your own
And you wake each day with your thoughts
And it scares you being alone, it's a last resort

Oh

Don't talk to strangers,
And don't walk into danger.
Don't talk to strangers,
And don't walk into danger.

Oh you go to sleep on your own,
And you wake each day with your thoughts
And it scares you being alone,
It's a last resort

You go to sleep on your own,
And you wake each day with your thoughts
And it scares you being alone,
It's a last resort

Don't talk to strangers

Oh you go to sleep on your own,
And you wake each day with your thoughts
And it scares you being alone,
It's a last resort...

Av Jenny Larsson - 18 februari 2014 19:10

ja som rubriken lyder, idag så har jag varit på Framtidsmässan(Uf-mässan) hela dagen, vi åkte från skolan 07.50 Vi kom dit började bygga och sedan var det bara att sätta på ett leende och en trevlig attityd mot alla.

Vi sålde faktiskt ganska bra och dagen gick fortare än jag hade trott.

Min snälla pappa hämtade mig efter det var slut, och han var faktiskt så snäll att han köpte en milkshake och godis åt mig på vägen hem.


När vi åkte i bilen så frågade pappa vad det var för dag och då kom jag ju på att mamma fyller år, jag hade inte en tanke på det idag, shame on me!


Men nu är jag tillbaka i mitt rum med min kära dator, värmefilt och mitt godis. Kan nog inte förklara vilken sallad jag är nu... Hemska dag.

--------------------------------------------------------------------------


 

Av Jenny Larsson - 14 februari 2014 20:20

Jag fick för mig att kolla vilka fler band som hade släppts till Bråvalla och såg att ''Bastille'' kommre. Jag har hört en låt vad jag visste och det var genom The vampire diaries. Det fanns en playlist längre ner på sidan som jag startade för att se om de hade fler bra låtar och än så länge är det nog 5 låtar som jag har hört tidigare och som jag tycker är bra.


Jag älskar när man ska på festival och det kommer band man inte vet så mycket om som man senare tar reda på mer om och helt plötsligt så har man ett nytt band att lyssna på, det är samma med förband,  jag lyssnade inte på We came as romans innan jag såg parkway drive och de var förband, nu kommer de också till Bråvalla vilket är super!

----------------------------------------------------------------------


Presentation


Jag är en tjej på 20år som går sista året på Lillerudsgymnasiet, inriktning häst-rid.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards