mouikkai

Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Jenny Larsson - 16 januari 2014 18:07

Hur orkar människor vara vakna längre än till 20.00?

Klockan är nu 18.08 och jag är super trött!

Dock så måste jag vara vaken för att jag sov 11.5 timme igår natt, och jag vill inte sova bort mer av dygnen än vad jag redan gör.

Ska dock duscha nu, sen vid 19.30 så är det kvällsmat och efter det så ska jag kolla på ''Djurskyddsinspektörerna'' om det har hunnit kommit ut när jag är tillbaka från kvällsmaten, annars så får det bli någon naturfilm på svt :)


Imorgon så får jag åka hem, vilket kommer resultera i ännu mera sömn säkert, nej men jag ska spendera tid med Morrisarna(katterna) som vanligt och på lördag så ska jag med en kompis och rida på hennes hest, får de hur det går, det ska verkligen bli spännande ;)

-------------------------------------------


 

Av Jenny Larsson - 16 januari 2014 14:59

Jag satt och bläddrade på facebook som vanlig, tills jag kom över en länk om horoskop för 2014. Självklart så måste jag kolla in det för jag tycker det är riktigt intressant. Dock så stämmer detta inte helt men det är otroligt hur någon kan veta det.


SCORPIO – The Addict (October 23 to November 21)
 EXTREMELY adorable. Loves to joke. Very good sense of humor. Will try almost anything once. Loves to be pampered. Energetic. Predictable. GREAT kisser. Always get what they want. Attractive. Loves being in long relationships. Talkative. Loves to party but at times to the extreme. Loves the smell and feel of money and is good at making it but just as good at spending it! Very protective over loved ones. HARD workers. Can be a good friend but if is disrespected by a friend, the friendship will end. Romantic. Caring

Av Jenny Larsson - 16 januari 2014 12:43

http://www.svtplay.se/video/1715313/katastrof-i-djurparken


Här är länken till dokumentären, rekomenderar den starkt!

Av Jenny Larsson - 16 januari 2014 07:24

Igår kväll så kollade jag på en dokumentär på svtplay, den handlade om ett litet ställe i Ohio där en man hade väldigt mycket djur, björnar, tigrar och lejon bland annat.

Det är säkert många som har hört om det redan med tanke på att det blev en så stor händelse och sändes i nyheter över hela världen, men i alla fall.

En dag så kom alla djuren ut ur sina burar och mannen hittades död. De flesta djuren var kvar på hans gård och polisen dödade alla djur som såg ut att de skulle hoppa över staketet han hade runt tomten. Jag kollade inte färdigt på den för att jag somnade så det får jag göra idag.


Det jag tycker är hemskt med denna är för det första att gubben och hans fru har skaffat så många farliga djur för skojs skull och för att han krävde adrenalin för att känna mening med någonting.

Sen att polisen dödade djuren är rent utsagt idiotiskt gjort. Visst djuren kunde komma ut till folk och de var inte rädda för människor. Men de hade ringt efter vetrinärer och andra personer som jobbar på zoo som skulle sova djuren men det kunde ta upp till 10 minuter för varje djur att somna, bara för att tigrar, lejon, och björnar är de mest svår sövda djuren. Men fortfarande så tycker jag inte det är en anledning att avliva djur på det sättet!


Eftersom jag somnade när jag kollade på den så drömde jag att jag skulle fly från en jätte stor björn, och tillslut så lyckades jag men det var riktigt hemskt!


(Länkar Dokumentären senare)




Presentation


Jag är en tjej på 20år som går sista året på Lillerudsgymnasiet, inriktning häst-rid.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards