mouikkai

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Jenny Larsson - 21 januari 2014 16:51

Idag stod det hopplektion på schemat, när Carina tog fram pärmen för att dela ut hästar så fick jag en väldigt konstig men ändå exalterad magkänsla, jag kunde inte förstå varför det är ju inget nytt. När hon kom till mitt namn så förväntade jag mig verkligen inte att på Tell :D super lycklig blev jag!

Gick ut och hämtade all utrustning och borstar sen så skulle jag binda upp han men det ville han inte! Men tillslut så gick han med på att fångas. Jag borstade och grejade, han såg lika bitter och sur ut som vanligt men det är inget jag bryr mig om för så länge man är lugn i sig själv så gör han inget utnan bara lägger bak öronen för att se skrämmande ut(Super söt!)

När det var dags att gå upp till ridhuset så kändes allt bara väldigt lungt och bra inget speciellt alls. Kom upp till ridhuset och såg att vi skulle få hoppa en bana för en gångs skull. Det gick så bra sist jag hade Tell så jag blev glad. Vi hoppade upp och började rida fram. Jag brukar aldrig bli varm när jag rider och det är kallt ute men denna gången så var det ansträngande, men det är så det ska vara! Tell var fin i skritten, traven och galoppen(som alltid).

Sedan började vi med travbommar och ett rättuppstående hinder. Jag var först ut vilket jag inte brukar föredra sör jag vill kunna se en person hoppa innan mig så jag får en klar bild av vad jag ska göra men det var inga problem, det kändes nästan bättre att vara först. Efter det så var det ett rättuppstående sen svänga på det andra rättupstående på böjt spår, men man skulle travhoppa båda och att få ner hästen i trav var inte det lättaste, eller jo det var inte så svårt, det var bara jag som var mesig första gången.

Sen så blev det en liten bana av det, riktigt bra övning för att få koll på hästen(tänker inte förklara hela banan xD). Till sist så fick vi hoppa 4stutts först i höger varv och sen i vänster. 

Han drog lite åt vänset på ena hindret men annars så gick det super, en annan sak var attt jag vek mig lite i magen men det rättade jag till på sista rundan.


Jag tycker Tell är en underbar häst som passar mig perfekt, det känns verkligen som jag lär mig när jag rider han för när det går bra så går det RIKTIGT bra!

Hade lovat mig själv att inte fastna för någon av hästarna här på skolan men jag tro han har lyckats charma mig :3

------------------------------------------------------------------

Tell(an) <3

 

Presentation


Jag är en tjej på 20år som går sista året på Lillerudsgymnasiet, inriktning häst-rid.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards