mouikkai

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Jenny Larsson - 21 januari 2015 14:08

I Måndags så skulle vi träna på galoppfattningar vilket jag tycker är jätte kul!
Jag fick Rockad och det gjorde absolut ingenting. Eftersom Min förra favorit häst har blivit lite knasig(dock på bättringsvägen) så har jag ridit Rockan så ofta jag har fått chansen. Den känslan jag får på honom är liknande Tell faktiskt, man får verkligen ut något för det man gör vilket gör mig motiverad.

Med tanke på att hästarna inte har gått allt för länge eftersom lovet var nyss så var jag helt beredd på ett bocksprång eller så, han kändes lite väl taggad så jag la ifrån mig spöt jag hade med mig upp(brukar behövas).
Hela passet kändes helt otroligt, jag känner så tydligt att jag hamnar mer och mer rätt i min sits/mina hjälper, allt faller bara på plats. Den känslan när man gör rätt är så underbar, det är sånt jag lever för!

Tillbaka till galoppfattningarna..
Jag tycker att vi fixade till alla utom en där det blev massa trav istället, men det var bara att göra om och göra rätt.
Sen så blev jag så fokuserad på allt annat att jag glömde bort vändningspunkterna på volten ibland men läraren sa till mig en gång så mixade jag in det i resten utav alla tankar igen.

Jag har inte så mycket mer att säga än att det var helt underbart!
Galoppen kändes oftast rund och mjuk, sen att han satte under sig och arbetade rätt gjorde allt underbart!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en tjej på 20år som går sista året på Lillerudsgymnasiet, inriktning häst-rid.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards