mouikkai

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Jenny Larsson - 15 oktober 2014 13:15

Förra veckan så var jag så lycklig att jag fick Tell, men tyvärr så gjorde jag inte sörskiljt bra ifrån mig så jag var riktigt besviken på mig själv efter lektionen.

Kollade ner, magen vek sig och jag vågade inte rida riktigt ordentligt.


Idag så fick jag Tell igen och jah blev faktiskt förvånad! Trodde inte att jag skulle få det. Men jag gick in med inställningen att nu jävlar så ska jag klara det här för att jag vet att jag kan!

Framridningen kändes inte lika bra som den brukar, kan ha varit för att jag fokuserade på att hålla magen framme och inte kolla på Tell's hals hela tiden. Jag lyckades bra med det och blicken var väl nere någon gång men aldrig mer än mellan öronen.


Vi skulle byta varv när vi galopperade och byta galopp på så sätt men jag hörde inte vad läraren sa så jag fick göra om och göra rätt!


När det var dags för första hoppet så bestämde jag mig för att det skulle gå bra men jag var lite nervös som jag brukar vara under hopplektionerna.

Vi travade in på linjen och hoppade krysset, galopperade ner på volten och jag var helt chockad men super glad, allt var på plats! Shit va bra jag är om jag bara vill!

Efter det så flöt det bara på, som att förra veckan aldrig hade hänt.


Något som är lite lite jobbigt men ändå så underbart är att jag får en underbar känsla på Tell i princip varje gång, jag trivs med han även på marken när vi myser i boxen osv. Han är så underbar och passar mig perfekt! Men när man väl kommer en häst så nära så är det bara lite mer än ett halv år kvar tills jag ska lämna skolan och han. Men jag ser det absolut på ett positivt sätt eftersom det ger så mycket både kunskaps mässigt och känslo mässigt.


All kärlek till den hästen, <3


 

Av Jenny Larsson - 15 oktober 2014 12:58

Ett tag sedan jag skrev här men känner att det är dags att komma igång igen nu när jag går i trean och rider en hel del.


Vi har Dressyr på Måndagar, Hoppning på Onsdagar och Dressyr på Torsdagar, fast på ett lite speciellt sätt.

På Torsdagar och Fredagar så har jag valt en kurs som heter Idrott speciallicering där vi har Ridit två gånger än så länge. Första gången så hade vi ''sitsanalys'' där läraren skulle kolla när vi red, fast hon sa inget för att hon ville utgå från orginal läget. Då hade jag Rockad och även fast det var väldigt ansträngande så var jag riktigt nöjd med min prestation. Senast så hade jag Roma, då kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde.

Lektionerna på Fredagar är teoretiska. Vi har än så länge pratat om ''Code of conduct'' och lite andra saker kring hur man ska vara runt hästen.


Under fyra veckor så har vi nu haft hoppning men det ska bytas mot en tappsko kurs och sen så byts det tillbaka igen, så det kommer bara vara ridning två gånger från och med nästa vecka.

Jag ser riktigt fram emot tapsko kursen, det känns som något som är bra att kunna och jag är väldigt intresserad av hovar så det går ingen nöd på mig.


Vecka 44 så är det egentligen lov men då ska jag ta igen lite praktik dagar som jag har kvar, blit dock bara fem denna gången.

Även denna gången så ska jag vara på Stall Celcino. Tror de har dag ridläger under den veckan så det ska bli kulatt hjälpa till.




Ska försöka att hålla igång med uppdateringarna nu, hoppas det blir intressant!

Presentation


Jag är en tjej på 20år som går sista året på Lillerudsgymnasiet, inriktning häst-rid.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards